Tuesday, February 16, 2010

Di DaLam KeGemBiraAn TerSelit KeSedIHan Yg MemiLU kan.....

Salam......
sudah lame rasenye xmengupdate blog setelah peristiwa bersejarah ni brlaku dalam keluargaku..............
TaNGGAl 13 februari 2010.....tlah brlaku byk peristiwa......

waktu pg tuh.....ade knduri kat ipoh.....rumah Mak Yong aku.....
ade wat 2 agenda dalam satu kenduri.....

1) petunangan abg sedare aku.....
2) pernikahan(nikah gantong) kakak sedare aku.......

alhamdulillah la, sumenye dah selesai......
mmg mak aku n makck2 yg len nak melawat kampung after knduri tuh...maybe malam ker....

tapi, sumenye takdir Allah.......

lebey kurg jam 5 ptg, mak aku dpt panggilan drp pak ngah aku dr t.intan ( dye xg knduri kat ipoh tu sbb keje)........

mak aku: kenape ani??(pak ngah aku la)
pak ngah: ayah ( atokkku ) sakit tenat kat umah...
mak aku: ya Allah, ye ker......sabar ani.....bawak bertenang......call ambulans dulu....


waktu tu pon sbnrnye dah kelam-kabut dah sumenyer......

tetibe, pak wan aku yg dr kl tu plak dpt calling......

pak wan: masyaAllah, yeke............
tutup phone n dye kate ..........................AYAH DAH XDE!!!

Sume org dalam umah tue terkejut sangat2.......termasuklah aku.....
Kelam-kabut kemas brg n sumernyer berangkat ke kampung.......jauhla gak klu dr Ipoh tuh.....
Mak aku la antare org yg dah nk pengsan wak2 dpt berita tuh....aku pon pimpin la mak aku masuk kete.....

Ble dah smpi tu ( dalam sejam la perjalannye ), mak aku pon terus meratapi ayahnye.......
aku pon sempat mengalirkan air mateku.......

blablablabla................dah selesai sume kewajipan menguruskan jenazah, dah wat kenduri tahlil sume, dah selesai wat mesyuarat keluarga.....maka, selesailah sumenye......

Sbnrnye, aku nk cter.......inilah pengalaman first aku melihat peninggalan seorang yg rapat dgn khidupanku.......aku rase sdih sgt ble dapat cium dye utk terakhir kalinye sblum solat jenazah.......xtaula macm mane aku nk hadapi ble khilangan org yg tersayang ble tgk mak aku n adk beradiknye berada dalam keadaan yg teramat sedih.........xdpt nk dbayangkan......

Semoga sesiapa yg mmbaca post aku kali ni mnyedekahkan al- Fatihah kepada Arwah Hj. Ramli Bin Awang.........semoga rohnya dtempatkan dngn org2 yg beriman....aminnn.....

untuk pengetahuan korg, atokku ni ade 11+3 org anak.....60++ cucu......5 org cicit.......umur dye ialah 76 tahun........

okay, smpi sini dulu ek.......lain kali klu ade cter , aku story lagi....hehe, bye.............
assalamualaikum w.b.t.......

p/s: pak zam pon dtg tau waktu uruskan jenazah tuh......

No comments:

Post a Comment