Monday, September 6, 2010

RAMADHAN DAN SYAWAL.........

alhamdulillah, ter-update jgak blog nih.....dah lame gler x bukak....huhu

bulan ramadhan bakal melabuhkan tirainya.....trasa amat bermakna apabila pertama kali berpuasa di UM.....baru rase kehidupan sbnar seorang student.....hmm, tapi tetap berasa kerugian pada diriku kerana tdak memanfaatkan spenuhnya untuk beribadat di bulan ramadhan yg mulia ni....aku rasa aku smakin lalai n leka dgn kehidupan di universiti....
mungkin ade kebaikannya aku gagal mencapai kan apa yang aku inginkan sblum ni~ Allah itu Maha Mengetahui~ wluapapon, perasaan kecewa itu tetap terpahat sehingga kini....
xpela, benda dah berlalu...mungkin ada rezeki lain untuk aku selpas ni supaya aku dberi ruang untuk perbetulkan semua kesalahn yg telah aku lakukan sblum ini..... mmg terasa sayu nak meninggalkan bulan yg mulia ni especially first tyme berpuasa sbg seorg assasian.....

bulan syawal bakal menjelma..........pada kebiasannya, pada masa inilah big family aku akan berkumpul n bergembira beraya di kampung, tapi......pada tahun ni, seperti kurang meriah kerana big family ini telah kehilangan seorg ketua kluarga ( atok ) yang amat kami sayangi.....
mungkin raya tahun ni tdak semeriah dulu..... wluapapon, slepas raya ni, aku berazam nak berubah.....nak studi lebih baik sbb final exam pon smakin dkat...aku xnak terleka lagi seperti sblum ni......I.Allah, aku akan berusaha mendapatkan yg terbaek dlm hidupku.....

kepada semua ahli keluarga yg tercinta.....kpada rakan2 di sksl, semesti, pasum...n sume umat Islam d seluruh dunia~ SELAMAT HARI RAYA!!!! maaf zahir dan batin........

ps: raya dtg le umah.....=)

No comments:

Post a Comment